zondag 27 december 2015

Opruimen is schatzoeken

Opruimen is schatzoeken.

Ik ben dol op opruimen!
Opruimen vind ik heerlijk om te doen. Het geeft me een gevoel van rust en overzicht.
En een gevoel van rijkdom!
Huh, hoor ik je denken?

Opruimen een gevoel van rijkdom. Ik denk dat dat inderdaad voor heel veel mensen niet geldt.

Daarom wil ik je met deze blog laten zien hoe ik kijk naar opruimen.

Waarom ik zo dol ben op opruimen is het feit dat ik altijd wel weer een schat tegenkom. Geen schat in de vorm van geld, maar wel echte schatten.

Wat die schatten dan zijn?
Items waarvan ik niet meer wist dat ik ze had, een vergeten kledingstuk, die mooie kandelaars of materiaal om iets moois van te maken, te creëren. Het voelt een beetje als kadootjes uitpakken op pakjesavond.
Ik kan echt helemaal happy worden van zo'n moment.

Ook items die ik niet meer zo mooi vindt kunnen schatten zijn. 
Soms maak ik er een mooi pakketje van en geef het weg, ik verander het of maak er iets anders van.
Ik noem opruimen daarom ook vaak schatzoeken. 
Je vindt zoveel moois en fijns in je eigen huis. 
Zelfs als je regelmatig opruimt, zoals ik.

Op deze blog lees je mijn ervaringen, opruimtips en creatieve ideeën.

Groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten