donderdag 28 april 2016

Sfeervolle wanddoeken met oude shirts

Gevonden: oude shirts
Gemaakt: wanddoeken



Tijdens een kastopruiming vond ik deze shirts.
Afgedragen, maar met een leuke print. Daar wilde ik wat meedoen!

Eerder maakte ik een mooi wanddoek in landelijke stijl voor onze veranda.
De stoere prints op de shirts inspireerden me om twee nieuwe wanddoeken te maken.


Ik startte met het maken van de ondergrond, twee grote katoenen lappen ( maar dat kan evt. ook linnen zijn), die ik op kleur bracht.
Voor het wanddoek hierboven gebruikte ik alleen zwart. Verdund om verschillende tinten te krijgen.
Daarna goed laten drogen.

De print knipte ik uit het shirt en zette ik vast met een stoere zigzagsteek in antraciet.
Het contrast tussen het zwart en wit maakt het spannend. Erg leuk voor een stoere jongenskamer met het thema reizen, landen oid.




Voor het tweede doek maakte ik de ondergrond in zwart, gecombineerd met licht grijs-bruin. Dit geeft een warme kleur, die wat spannender kijkt.

Ook hier bevestigde ik de print met de naaimachine, ik gebruikte nu een dubbele steek.

Het wanddoek bevestigde ik dmv. nieten op een stuk hout, waarna ik er stoer jute touw aan bevestigde om het op te hangen.

Omdat ik het contrast tussen het wit van de print en het warme van het doek te groot vond heb ik de print nog wat gekleurd met zwart.
Met het volgende resultaat.




Ik ben zelf erg tevreden met beide doeken.
Sfeervolle, warme kleuren in contrast met de stoere prints geeft het een warme sfeer met een persoonlijk tintje.


Wat ik van het rood-witte shirt maakte kun je lezen in mijn vorige blog.

Veel maakplezier,
Tamara

P.S. De wanddoeken zijn te bestellen, heb je interesse stuur dan een berichtje of mail via info@landelijkthuis.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten